Rail Baltica ja Tallinna ringraudtee arengutest

2023. aasta III kvartali Rail Baltica Harjumaa infokirjaga saab tutvuda SIIN. Rail Baltica lõigul, mis puudutab Jõelähtme valda, on alanud projekteerimistööd ja sellega paralleelselt keskkonnamõjude hindamine. Meie vallas kulgeb projekteeritav raudteekoridor olemasoleva raudteega paralleelselt, mis on Jõelähtme valla ja meie elanike seisukohalt kindlasti parim lahendus. Projekteerijatele on see aga tõenäoliselt üks keerukamaid lõike, kuna hõlmab silda, viadukte, hargnemisi ja lõppterminali ning seda kõike väga piiratud maa-alal. Ilmselt ei näe me projektlahendusi enne uue aasta algust.

Paralleelselt Rail Baltica on riik asunud kavandama ka Tallinna ringraudtee lahendust. Kuigi sel marsruudil räägitakse ka reisijateveo võimalikkusest, tundub praegu olevat peatähelepanu pööratud küsimusel, kuidas saaksid kaubarongid liikuda Paldiski sadamasse ja sealt ära ilma Balti Jaama läbimata. Seepärast ei saa „ringraudteest" rääkida kui päris ringist ümber Tallinna, mis ühendaks satelliitlinnad Maardust kuni Keila ja Paldiskini, vaid pigem nagu poolkaar Paldiskist Ülemistele. Tallinna ringraudtee idapoolne ots viiakse küll kokku Maardu poole suunduva raudteega, kuid tänaseks on veel ebaselge, milline saab olema täpne trajektoor rajataval raudteelõigul. Seetõttu ei saa veel kindlalt öelda, kas Tallinna ringraudtee ühendatakse kokku meie olemasoleva raudteevõrguga või pigem Rail Balticaga. Küsimusele, kas tulevikus saab Maardust või mõnest Jõelähtme valla peatusest rongiga Paldiskisse sõita, on hetkel veel vastus teadmata.

Art Kuum
abivallavanem