Maardu-Jägala teelõigu rekonstueerimisplaanide avalikust arutelust

9. veebruaril korraldas Transpordiamet Jõelähtme rahvamajas Tallinn-Narva maantee Maardu-Jägala teelõigu rekonstueerimisplaanide avaliku arutelu.

Tallinn-Narva maantee lõikab meie koduvalla ida-lääne suunal kaheks teineteisest eraldiseisvaks pooleks. Ühe poole pealt teisele poole saamine on keeruline mitte ainult autoga vaid ka jalgsi liikudes ja mitte ainult inimestele vaid isegi metsloomadele. Tahame või ei taha, aga suuremal või väiksemal moel mõjutab Tallinn-Narva maantee meie kõigi igapäevaelu.

Narva maantee oluline roll meie elus sai kinnitust ka Transpordiameti korraldatud avalikul arutelul, kus esitleti Maardu-Jägala lõigu rekonstrueerimisplaane ja näidati eskiisjooniseid, mille projekteerija koostanud oli. Jõelähtme rahvamaja oli puupüsti rahvast täis – kõigile ei jagunud istekohti.

Transpordiameti plaan on tõsta nimetatud maanteelõigu turvalisust sh kaotada kõik samatasandilised ristumised, kõik tagasipöörde- ja vasakpöördekohad ja selle asemel rajada kahetasandiline liiklussõlm Jõelähtmele ning pikendada Kemba–Jõelähtme teed kuni „prügila ristmikuni", tagamaks kõigile ohutu peale- ja mahasõit Narva maanteelt.

Teema, mis puudutab paljusid, tekitab ka mitmesuguseid eriarvamusi, sest igaüks näeb olukorda erinevast vaatevinklist ja lahendus, mis ühele sobib hästi, võib mõnes teises tekitada tugevat vastuseisu. Seepärast läks vestlus kohati väga emotsionaalseks, mis on aga täiesti mõistetav. Koosolekul läks vestlus kõige teravamaks Kemba-Jõelähtme ehk „Koguja tee" pikendamise osas, mis praeguste plaanide järgi peaks kulgema läbi Ületee ratsatalu kopli.

Kõigele vaatamata tehti kohalike elanike poolt projekteerijale ka mitmeid konstruktiivseid ettepanekuid, mis lubati ka ellu rakendada:

  • bussipeatuste asukohad vajavad mitmel juhul korrigeerimist kuna projekteerijad olid lähtunud pigem normatiividest, mitte inimeste vajadustest. Näiteks tehti ettepanek Jõelähtme piirkonda ühe peatuse lisamiseks, kiriku peatuse nihutamiseks kirikule lähemale jt.
  • Jõelähtme-Koogi kergliiklustee osas tehti ettepanek nihutada see põhjapoolsele teepervele.
  • Bussipeatustesse rattaparklate rajamine jne.

Pärast ettepanekute, täienduste ja paranduste läbi vaatamist on Transpordiametil asuda Maardu – Jägala lõiku projekteerima ning kui kõik läheb plaanipäraselt, siis jõutakse ehitamiseni 2025. aastal.

Projektiga on võimalik tutvuda aadressil https://tinyurl.com/yts6p82d
Täiendavaid ettepanekuid saab esitada kirjalikult kuni 13.02.2023 Transpordiameti projekteerimise üksuse projektijuhi Heino Väli e-postile heino.vali@transpordiamet.ee

9. veebruaril toimus samuti vallavalitsuse istung, kus antud teema oli käsitletud. Tallinn‒Narva  16,7-26,5 km asuva Maardu‒Jägala lõigu rekonstrueerimise projekteerimistingimustele arvamuse andmine: